Klein, klein kleutertje …

De schoolfotograaf, een jaarlijks wederkerend moment. Ook in mijn kleutertijd werd ik al niet graag gedwongen op foto gezet. Het is duidelijk te merken aan de blik in mijn ogen. Volgens mij stonden de traantjes zich al te verdringen achter mijn traanklieren om er als eerste uit te mogen springen. Maar volgens het verhaal dat bij de foto hoort, hield ik volhardend vol dat het licht te fel in mijn ogen scheen.
Het emotie-bommetje had ik dus al van kindsbeen af in mij zitten …

Op deze foto mijn eerste kennismaking met het andere geslacht. Het enige dat ik nog weet is dat de jongeman ‘Wimmeke’ heette, voor de rest is er mij niets meer over bekend. Dus als iemand zich op deze foto denkt te herkennen en als diegene dan ook nog mijn leeftijd heeft en Wimmeke noemt, heb ik mijn kleuterlief teruggevonden …

22 gedachten over “Klein, klein kleutertje …

  1. De dag dat de schoolfotograaf kwam… iedereen met zn beste kleertjes naar school… spanning van s morgens vroeg, haha wel leuk onderwerp om effe bij weg te mijmeren… evanals dat kleuterlief.
    Grtz,

  2. JE STAAT ER SHONE BIJ….NOG ZO’N KLARE FOTO VAN VROEGER…FOTOGENIEK BEN IK NOOIT GEWEEST, ZE HADDEN VEEL TIJD NODIG OM MIJ EENS TE DOEN LACHEN!!!!!ONDERTUSSEN KAN IK DA NU WEL HOOR…NOG EEN FIJNE VRIJDAG VERDER.

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

    PS: IK HEB NIE GEPOST VANDAAG…

  3. met glanzende oogjes sta je op de foto maar die is toch echt wel mooi hoor.Je bent fotogeniek .
    Die schoolfoto’s dat is echt poseren en dat doet geen enkel kind geraag. Ik heb ook zo’n foto en mijn moeder zei dat de fotograaf een engelengeduld heeft gehad om een mooie foto te kunnen maken tussen de huilbuien door.

  4. Ik sta ook niet graag op foto’s maar uiteindelijk vind ik het wel dat ik er heb… altijd leuk om die fotoalbums eens te doorbladeren! 🙂

    Ik hoop dat je nog reactie krijgt van Wimmeke 😉

  5. GOEIE MIDDAG, IK BEN HIER NAARTOE GEKOMEN OP MIJN SKIEÊN OM JE EEN FIJNE ZATERDAG TOE TE WENSEN…EN T’IS ER WEER EENTJE IN HET WIT HE!!!

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  6. een schattige foto..

    ik was ook geen fan van schoolfoto’s, maar ze doen me wel terugdenken aan mijn jeugd.

    je Wimmeke staat er wel een beetje bedeesd bij, vind ik…

  7. Emotiebommetjes zitten in de genen gebakken, je blijft het houden. Het gaat wat luwen door de leeftijd, er is dus nog hoop en het is uit ondervinding. Je was er al vroeg bij hé om met de jongentjes te ‘spelen’. Leuk.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

