G van Gehakt …

Niet een alledaagse foto voor de letter G uit het foto-alfabet. Ik vind de foto eigenlijk een beetje vies.
Maar ik nam hem niet zomaar. Wij zijn hier namelijk grote lekkerbekken, kookboeken zijn hier in overvloed, en één van onze regelmatig terugkerende receptjes is er eentje met gehakt.

Eerst de foto …

Dan het recept …

Je bereidt het gehakt volgens de aloude methode. Van dat klaargemaakte gehakt rol je balletjes in de gewenste grootte (bij ons redelijk klein). Je bakt ze mooi goudbruin en legt ze daarna in een ovenschaal en overkruimelt ze met stukjes fetakaas.
Daarna fruit je stukjes ui, paprika en vooral veel look in een pan met olijfolie. Nadat je dit even hebt laten garen, voeg je er gepelde tomaten bij, en kruiden zoals tijm, oregano en basilicum. Dit laat je allemaal even goed doorpruttelen op het vuur. Als alles gaar is kan je er, als je daar zin in hebt, nog wat room doorroeren.
Die saus giet je dan over de balletjes met feta. Over dit lekkers leg je dan nog eens schijfjes mozzarella en je zet de schaal in de oven onder de grill.

Als de mozzarella mooi goud kleurt is de schotel klaar. Wij eten het steeds samen met tagliatelli.

Ik kan jullie verzekeren, het is een heerlijkheid voor de smaakpapillen …

25 gedachten over “G van Gehakt …

  1. Dat lijkt me een echt lekker recept en het proberen waard!
    Mooi die foto’s uit je mama’s fotodoos! Als je daar gaat in snuisteren dan besef je pas dat je hier al een aantal jaartjes op deze aardbol rondloopt.

  2. awel, dat kan niet anders dan lekker zijn, dat ga ik zeker volgende week op het menu zetten, en ik laat je weten wat mijn huisgenoten er van vonden,
    groetjes,
    Nikita

  3. Van dat rauwe vlees zet ze een foto, maar het lekkere receptje niet? 😉
    Het klinkt overheerlijk, dat is zeker, maar ik ben zo benieuwd hoe het eruit moet gaan zien?

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

