De eerste vlokjes sneeuw van het seizoen …

Gisterenmorgen nam ik een kijkje op Facebook, en las mededelingen over sneeuwlandschappen her en der in sommige delen van het land. Ik keek door de ramen naar buiten en moest constateren dat er bij ons, tot dan toe, geen vlokje te bespeuren viel. Spijtig , want ik hou wel van sneeuw, zolang ik er zelf niet door moet met de wagen. Want ik ben heel erg bang om te rijden op gladde wegen.

Tegen de middag begonnen de vlokjes stillekesaan neer te dwarrelen. Het sneeuwtapijtje kon nu ook bij ons, in Vlaams-Brabant zijn plaatsje opeisen. En dat heeft het dan ook met glans gedaan.

Rond 3 uur in de namiddag ben ik buitengestapt met het fototoestel in de aanslag, want sneeuw kan je niet laten liggen, zonder er een digitaal beeldje van te maken …

De vlokjes bleven ook rustig hun weg naar beneden zoeken. Tegen de late avond lag er een dikke laag. Ik heb m’n fototrekkerke nog ‘ns bovengehaald en in het donker, op m’n sloefen (amai mijn teentjes) terug wat foto’s genomen. Die komen morgen op de blog terecht.

Ik ben benieuwd wat het voor de ochtend gaat geven. Zowel mijn man als ik moeten de baan op, om centjes te gaan verdienen. Hopelijk hebben de strooidiensten hun werk goed gepland en kunnen we zonder al te veel moeilijkheden het werk bereiken.

Voor iedereen die er door moet: wees voorzichtig …

14 gedachten over “De eerste vlokjes sneeuw van het seizoen …

  1. Die sneeuw werkt als een magneet.
    Niettegenstaande de kou moet een schoonheid-minnend mens naar buiten om dit te bewonderen en op beeld vast te leggen.
    Maar zoals aan zo veel dingen is ook hier een keerzijde:
    wees voorzichtig op de weg.

  2. Zo heeft iedereen zijn deel gehad. Op de bovenste foto meen ik zelfs klimop te herkennen.
    Vanmiddag ga ik er zeker op uit, om de gezonde lucht in te ademen, en om met de ogen maximaal te genieten van de witte weidse vergezichten.

  3. IS HEEL MOOI HE ZO’N FOTO’S. BEN DEZE MORGEN OOK AL DE WAGEN IN GESPRONGEN OM WAT FOTOKES TE GAAN NEMEN…..OM DAARDOOR TE RIJDEN BEN IK NIE BANG HOOR.IK DOE NIKS LIEVER…..MAAR T’IS WEL EEN WEEKJE TE VROEG HE, ZOU ZO’N WIT TAPIJTJE MOETEN LIGGEN MET KERST HE….NOG EEN FIJNE WITTE VRIJDAG GEWENST, EN WEES TOCH MAAR OP JULLIE HOEDE HOOR..

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  4. het is heel mooi om naar te kijken, maar ik heb gisteren op het werk veel problemen gehad door de sneeuw
    en ik hoop dat de wegen er morgen een beetje goed bij liggen, zodat we veilig in antwerpen geraken 😉

  5. D’er ligt bij ons nog altijd sneeuw en het vriest dat het kraakt: volgens de voorspellingen zou het morgen weer kunnen sneeuwen. amai
    Mooie collage dat je gemaakt hebt. Ik vind sneeuw ook bijzonder.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

