Op zoek naar de oude doos …

Vroeger, toen de dieren nog spraken, namen we allemaal foto’s met een toestel waar we een fotorolletje moesten insteken om het daarna te laten ontwikkelen om dan te ontdekken hoeveel gelukte fotootjes erbij waren.
Tegenwoordig, met die digitale toestellen, worden er (ik spreek nu voor mezelf) héél veel meer foto’s genomen. Je kan direct het resultaat zien, je kan wissen, aanpassen, noem maar op. Allemaal heel gemakkelijk.

Maar toch vind ik dat een foto nog steeds het mooiste is op papier, een foto die je in je hand kan houden, of in een album kleven. Het geeft een ander gevoel dan die beelden op het scherm. Ik laat dan ook regelmatig foto’s afdrukken, maar de tijd ontbreekt me om ze altijd mooi in een album te kleven. Ze liggen dus opgestapeld in de kast tot ik ooit ‘ns de moed vind om aan het klusje te beginnen.

Het mooist zijn foto’s uit vervlogen tijden, die waarvan je vaak het bestaan niet meer kent, dus kreeg ik het idee om bij m’n ouders ‘ns op zoek te gaan naar de mooiste uit de collectie. De volgende keer dat ik daar ben, ga ik mams dus even rondzetten om alle oude dozen uit de kast te halen en alle herinneringen aan me voorbij te laten gaan. (Mams, als je dit leest, leg ze al maar klaar).

Benieuwd naar Mamapippa als baby … nog even geduld, de oude doos wordt gezocht …

13 gedachten over “Op zoek naar de oude doos …

  1. geweldig mamma,
    dat rondom de doos zitten en dan graaien en lachen en kijek en oeh en ahhh en zie:-)

    mag ik mee komen kijken 🙂

    of moet ik nog even wachten 🙂
    deze doos
    is alvast een heel mooie

  2. oude foto’s bekijken heel leuk, en maar grabbelen in die doos :-))
    familiefoto’s laat ik nu altijd afdrukken of doe dat zelf op fotopapier
    maar ben nu van plan om enkel nog fotoboeken te laten drukken
    veel kijkplezier!

  3. Om één of andere reden hebben die oude foto’s iets wat de nieuwe niet hebben. Ik kan het niet verklaren, maar denk niet dat het alleen met nostalgie te zien heeft.
    ’t Klopt natuurlijk wel dat, zoals je schrijft, er nu ontzettend veel foto’s getrokken worden. Gemakkelijk ? Ja. Beter ? Dat weet ik zo nog niet. Vroeger werd niet onbezonnen met een foto omgesprongen, want elke foto – gelukt of niet – kostte een hoop geld.
    Gisteren was ik met vrienden en hun jong-volwassen kinderen op restaurant: minstens 50 foto’s zijn daar getrokken. De gekste bekken nog het meest van al. Ik kan nu al het resultaat voorspellen: die komen in een map op de PC, en worden niet meer bekeken. Was er 1 enkele foto getrokken, dan kwam die in een map van herinneringen.

  4. dat wordt een namiddag vol herinneringen! Ik heb een hele kast vol grote fotoalbums maar sedert ik digitaal bezig ben blijven die op de pc staan. Ik denk er aan om fotoalbums te laten maken dan heb ik de foto’s ook in een album.Ik vind dit nog altijd mooier en tastbaarder.De kleinkinderen kijken ook zo graag in die albums. Ze nemen er dan eentje uit de kast en zitten er in te bladeren.Het is soms verbazend hoeveel ze nog herinneren als ze bepaalde foto’s zien.

    o,ik ben gaan stemmen op je foto!!

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

