Een helpende poot …

Nu de Sint is gepasseerd op zijn schimmel en zijn Pieten heeft meegenomen, is de tijd aangebroken om de kerstboom een mooi plaatsje in de living te geven. Alle materiaal werd van de zolder gehaald, nadat er eerst al het stof werd afgeblazen.

Gisterennamiddag hebben Mini en ik de taken van de boomversiering professioneel verdeeld. Zij zette de boom mooi in elkaar, ik hing er de lampjes in, zij voorzag de takken met wijnrode ballen en ik legde de laatste hand aan de afwerking door er engelenhaar in te gooien. Hierbij kwam ik tot de conclusie dat er een tekort was aan dat haar, dus als er engelen meelezen met een weelderige haardos, willen die dan even langskomen en wat haren achterlaten, we zouden jullie zeer dankbaar zijn.

We hadden ook helpende pootjes, hoorden we even later. Pippa, onze kattin, die alles even van op een afstandje had zitten bekijken, wou nog snel even de lege doos van de kerstboom inspecteren op achtergebleven takken. Ze heeft alle krantenpapier vakkundig rondgedraaid om er zeker van te zijn dat er niks in de doos was achtergebleven.

Nadat ze zeker was van haar stuk, en het krantenpapier geen aandacht meer had voor haar (of was het anderom), kwam er plots een ander idee in haar pluizig hoofdje op.

Ze besefte dat ze in een kartonnen doos zat, en herinnerde zich het feit dat één van haar grootste hobby’s het verscheuren van dozen is. Al gauw werden de flappen van de doos het uitstekende onderwerp om haar scherpe tandjes in te zetten.

Nadat ik deze foto heb genomen, heb ik haar even tot de orde geroepen. De doos moet namelijk nog dienen om na Nieuwjaar de boom weer veilig in op te bergen, naar de zolder te brengen, waar de doos weer al het rondzwevend stof van een heel jaar kan verzamelen …

23 gedachten over “Een helpende poot …

  1. Hihi, wat een leuke foto’s 🙂
    Onze kat houdt er ook van, om overal in te springen.
    Een lege sporttas, kartonnen doos, wasmand, etc…
    En ja hoor, onze Charlie houdt er ook wel van om kartonnen dozen of zelfs een gewoon stuk papier in stukje te bijten!!!
    PS: Ik ben wel benieuwd naar je Kerstboom hoor!!!

  2. Toch wel gezelig hé ,een kerstboom in huis …alle nu toch nog na de feestdagen zijn we die wel vlug beu …
    Schattige mooie foto “s van je poes ze ligt er gezellig zo in die doos :-))
    Groetjes Ninne

  3. Alle katten zijn toch hetzelfde hé. Ergens gaan op liggen, of ergens gaan in liggen. Het hoort bij een kat.
    Aan engelenhaar kan ik je jammer genoeg niet helpen: het weinig haar dat ik nog heb, wil ik niet kwijt. Maar vooral: ik ben geen engeltje….

  4. HEY DA HEB IK NOG GEZIEN HOOR VAN DIE SPEELSE TRUCJES…..DAT ZIJN POEZEN HE, MAAR DIE MOETEN TOCH OOK IETS KUNNEN DOEN TERWIJL JULLIE AAN DE KERSTBOOM BEZIG WAREN….IK WENS JE EEN FIJNE DONDERDAG TOE.

    LIEVE GRTJS VAN ANNY

    PS: KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAT IK MOET DOEN OM MIJN BLOG WEER OP NORMALE GROOTTE TE KRIJGEN????

  5. Het is wat met die bomen.. *gniffel*
    Eet ze dat engelenhaar niet op??
    De hond van vrienden van ons die gaat dat opeten en raakt dan aan de dunne.. niet erg grappig natuurlijk!

    Wat een schatje zo in de doos. Nu hopen dat ze niet zo boos is dat ze in de boom gaat hangen.

  6. Schandalig is het ! Dat beestje zijn doos zo maar afpakken. Pfff jij bent écht even erg als onsvrouwtje hé die gunt ons ook nooit iets :-((( Dozen afbreken is nu eenmaal super deluxe, supertof, waarom snappen jullie tweevoeters dat nu niet ?

  7. ja die katjes,
    ze zetten er graag hun tandjes in.
    En als de kerstboom dan staat,
    dan ontdekken ze al vlug dat onder de boom
    een knus nieuw slaapplaatsje wacht…
    met leuke slingerdingen boven hun kopjes
    om mee te spelen…

  8. Ja samen de kerstboom opzetten brengt gezelligheid in huis en onmiddellijk is de kerstsfeer er en poes brengt het speelse in huis.
    Kleine kinderen en poezen zijn gek op dozen ,wat een vergelijking hé,hahaha!Maar als er vroeger een groot huishoudtoestel gekocht werd dan mocht de doos nooit weggegooid worden. Er werden ramen en deuren uitgeknipt en dan maar huisje spelen.Het gebeurde wel eens dat ze zeiden “ma wanneer koop je nog iets groots” als hun huisje kapot was.

  9. Die katten hé, die zitten overal met hun neus in. Alhoewel je kerstboom daar kruipen ze dan niet in. Ik had al schrik voor mijn kerststukje haha maar enkel het kunstvogeltje heeft als prooi gediend. Mooie foto’s van die kattestreken!

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

