Clouseau 10 x 10, deel 1 …

Vrijdagavond trokken Mini en ik richting Sportpaleis om ons helemaal te laten onderdompelen in de Clouseau sfeer. Bovendien was het het 100ste sportpaleisconcert dat ze gaven, het was dus een beetje speciaal.

Nu moet je weten, ik heb een grote angst om tussen veel mensen te zitten (en veel betekend voor mijn angstgevoel niet zo’n heel groot aantal). En toch is mijn liefde voor hun muziek zo overweldigend, dat ik op deze dag mijn allergrootste best doe om mijn angst te trotseren. Het gaat met slag en stoot, ik probeer er ook steeds voor te zorgen dat ik een stoel op een hoek van een rij heb (wat dit jaar even een probleempje gaf, maar dat werd gelukkig opgelost), het geeft me het gevoel van meer lucht te hebben.

Enfin, eenmaal het muziekgeweld losbarst vergeet ik die heel veel duizenden mensen om me heen en kan ik me volledig laten meedrijven door de golven van hun muziek, die gepaard gaan met fijne teksten. Teksten die me uitgelaten, blij, wild maar ook emotioneel maken.

Mini en ik hebben gezongen (of toch iets dat er op leek), gedanst en vooral genoten. En wel met volle teugen. ’t Was prachtig voor onze oren en niet in de laatste plaats voor onze ogen …

Voor deze gelegenheid had ik mijn compact fototrekkerke nog ‘ns meegenomen. Ik heb de mooiste foto’s in enkele collages gegoten. Morgen volgt er nog een deel …

12 gedachten over “Clouseau 10 x 10, deel 1 …

  1. Ik zou mij niet verplaatsen voor Clouseau, maar da’s puur persoonlijk. En maar goed dat niet iedereen dezelfde muziek mooi vindt, dezelfde bouwstijl apprecieert, dezelfde interieurs kiest, dezelfde kleren wil, …. Het zou een saaie boel zijn anders. ’t Belangrijkste is dat je ervan genoot. En een live-optreden is toch nog iets anders dan een cd-tje hé.
    (en zes weken te vroeg, da’s ook de moeite – gelukkig is alles in orde gekomen; stel je je leven maar eens voor zonder Mini, voor een moederkloek als jij onoverkomelijk denk ik)

  2. Proficiat dat jij je angst overwon. Zelf hoorde ik de eerste pakweg drie cd’s van Clouseau graag. Nadien was er hier en daar nog een nummer dat ik mooi vond. Koen Wauters blijft voor vele vrouwen een streling voor het oog. Ik vind hem ook mooi om zien 🙂 Fijne zondag !

  3. hoi,

    Hmm zit hier lekker mee te dromen op mijn stoel, wegens omstandigheden kon ik dit jaar niet gaan. Koen wauters is mijn favoriete zanger. Ben al jaren in het sportpaleis gaan kijken, ongelooflijk hoe hij het doet altijd maar krijgt de hele zaal in vuur en vlam.
    groetjes en fijne zondag
    Sabine

  4. jullie hebben genoten, dat lees ik graag
    maar dat kan ook niet anders hé als je zo’n grote fan bent
    veel liedjes hoor ik wel graag en er zijn zeker mooie teksten bij
    maar zoals je weet 🙂 heb ik ze dus nog nooit live gezien
    k ben dat ook niet echt van plan
    want net als jij, mijn god mij in zo’n hoop mensen begeven, pfff, niet echt meer iets voor mij
    alhoewel ik vroeger wel naar optredens ging
    maar wat is dat herkenbaar, liefst op een stoel op de hoek zodat je toch een vrij gevoel hebt en niet een soort claustrofobiegevoel
    je moet een ‘uitweg’ zien hé

  5. Zo te lezen is het leuk geweest 🙂
    Ik heb nog nooit een concert van Clouseau gemaakt, en ben nochtans ook wel een beetje fan …
    Ze maken mooie muziek, waar je soms vrolijk of net verdrietig/emotioneel van wordt…
    Fijne zondag!

  6. ’t Was genieten, ik hoor het al.
    Op TV-nieuws heb ik toch even gekeken of ik mini niet herkende. Ze zal nog wel de ganse dag in de wolken gelopen hebben, zeker?

  7. Dit is echt dromen, genieten. 🙂
    Ik ben benieuwd naar het 2e deel.

    Jammer dat je zo’n last hebt van veel mensen om je heen… Maar gelukkig weet je dat op zo’n avond wel te overwinnen!!! En dat is heel wat waard.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

