Koffiekletsen …

Collega’s, je hebt ze in alle soorten, maten, gewichten en karakters. Met sommigen kan je overweg, anderen lijken wel een zielsverwant te zijn en met nog anderen moet je maar overweg kunnen, willen of niet. Collega’s komen en gaan, en als ze voorgoed het werk vaarwel zeggen verdwijnen ze volledig uit je leven, de meesten toch. Maar zo af en toe gebeurt het dat er eentje voorgoed in je hart blijft zitten.

Bij zo een collega ben ik gisteren op bezoek geweest. We hebben lang samengewerkt, veel lief en soms ook leed gedeeld, gelachen, maar ook samen gehuild. Door omstandigheden had ik haar 7 jaar niet meer gezien, wel af en toe aan de telefoon gehad, en ik wist ook dat ze dit blogje volgde.

We hadden afgesproken dat ik ‘ns bij haar op bezoek zou gaan. Na enige storingen in onze agenda’s is het er dan gisteren eindelijk van gekomen. Het werd een leuke koffieklets, al vind ik het woord koffieklets veel te lichtzinnig. Het was een weerzien, zowel letterlijk als figuurlijk. De tijd vloog voorbij, onze monden stonden niet stil (wat ook iets te maken had met de lekkere cake die haar man had gebakken), er zijn herinneringen opgehaald en gevoelens gewisseld. Kortom het heeft me deugd gedaan.

Uit het oog, is vaak uit het hart, dat is algemeen geweten.
Maar in mijn geval ben ik jou nog zelfs niet half vergeten.

Ook al zagen we mekaar nooit meer in lange tijd,
het gevoel van waardering ben ik belange niet kwijt.

Ik stuur je bij deze een lieve lach,
en bedankt je voor de leuke namiddag !

20 gedachten over “Koffiekletsen …

  1. Sommige personen hebben het gewoon voor je!
    Ik hoop dat dit je de opkikker heeft gegeven die je eventjes nodig had. 🙂
    Dat je je inmiddels beter voelt!

    Dit gevoel wat jij beschrijft, dat ken ik ook maar al te goed. En laat ik nou net degene zijn die uit het oog heeft laten verliezen. 😦 Maar goed! Ook dat contact is hersteld *doet dansje*

  2. Ja Mamapippa, je hebt gelijk. Er zijn nu eenmaal mensen op het werk waar je moét mee overeenkomen, willen of niet.
    En helaas zijn die er bij mij ook wel… (op welk werk zijn die er niet?!)
    Ik vind het erg fijn voor je, dat je je collega na 7jr nog eens kon terugzien, ik kan me voorstellen dat jullie inderdaad toch wel wat zullen te vertellen gehad hebben, over 7 jaar 😉
    Fijne donderdag!

  3. heerlijk terug weer zo’n band hebben met elkaar
    dat zit wel goed, ik denk dat jullie elkaar nu veel vaker weer gaan zien de kogel is door de kerk 🙂

    veel plezier met elkaar mamma.
    ik hoor en zie je graag vrolijk 🙂
    xxx

  4. Ik heb de indruk dat je meer aan het schrijven bent gegaan
    en dat doe je op een aangename manier.
    Ook dit stukje was mooi om lezen
    en het gedichtje een heel mooie bedanking.
    Nog een gezellige dag!

  5. WAT SCHOON OM LEZEN, HET MOET JE ENORM DEUGD GEDAAN HEBBEN DIT WEERZIEN…BEN BLIJ VOOR JOU…..JE HEBT NU EENS GOED JULLIE ERVARINGEN KUNNEN UITWISSELEN NA ZO EEN LANGE TIJD……EN NU KAN JE ER WEER MET VOLLE MOED TEGENAAN HE…

    IK WENS JE EEN FIJNE DONDERDAG TOE.
    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  6. Oh zalig om iemand na zo’n periode terug te zien en te merken dat het toch nog steeds even goed klikt hé ! Vrouwtje is nu 9 jaar gestopt met werken en jaja ze flikt het nog regelmatig dat ze met haar collega’s van toen nog uuuuren zit te tetteren.

  7. Leuk dat je er van genoten hebt, het kan soms leuk zijn als je mensen na een lange tijd weer ziet.
    En van vervelende collega’s daar weet ik tegenwoordig alles van.
    Gelukkig heb ik er ook andere 😉

  8. dat is fijn eens bij een collega op bezoek gaan waar je een goeie band mee gehad hebt.over van alles en nog wat babbelen kan heel veel deugd doen en hou je er achteraf een goed gevoel aan over.af en toe moet dat wel eens kunnen
    liefs dolfijntje

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

