Ikanda …

Gisteren ging het allereerste kindercongres ‘Ikanda’ door in de Brabanthal te Leuven. Het is in het leven geroepen om de kinderen laten na te denken over hun talenten. Ze konden er proeven van cultuur en wetenschap, terwijl ze grappige of gewaagde denk en doe dingen konden uitproberen.

Minipippa ging met de ganse klas ernaartoe. Als toegangsticket moest elke leerling een wit t-shirt versieren met allerlei creatieve ingevingen. Door al de ziektekiemen die hier de laatste tijd ronddwaalden (en nog steeds niet helemaal weg zijn) waren Mini en Mama de opdracht over het t-shirt even helemaal uit het oog verloren. Paniek alom dus, want op zeer korte tijd moest er een versierd kledingstuk worden afgeleverd.

Een kijkje in de knutseldoos leverde al gauw enkele ideeën op. Uit een stukje jeansstof heb ik Mini’s naam in grote, aan elkaar geschakelde letters uitgeknipt. Mini heeft haar naam eigenhandig op het t-shirt genaaid. Op de mouwen zette ik enkele pomponnetjes vast en her en der op de voorkant naaiden we samen enkele parels en glittertjes.
Uiteindelijk kwam er een leuk t-shirt tevoorschijn, volledig naar Mini’s smaak.

Ze vertok vandaag dus met een zalige glimlach richting school. Het werd een aangename dag voor de kinderen. Moe maar voldaan stond ze ’s avonds voluit te vertellen over ‘Ikanda’ …

Op de denk- en doe- expo werd iedereen ook voorzien van een lunchpakket en tussendoortjes, samen met drank, voorzien van passende etiketten …

14 gedachten over “Ikanda …

  1. Ja, ik meen er gisteren iets van gezien te hebben op TV 🙂
    Ik vind het ook een superidee om de jongeren eens te doen zien welke talenten ze allemaal hebben 🙂
    Wat gaat Mini later worden, of weet ze het nog niet?
    Heel mooie T-shirt trouwens!

  2. WEL IN EEN KORTE TIJD ZO IETS UIT DE MOUWEN HALEN VIND IK ECHT PRACHTIG. AMBER ZAL FIER GEWEEST ZIJN OP HAAR BEWERKTE T.SHIRT..NA ZO’N DAG VAN SLENTEREN KAN IK GELOVEN DAT ZE VERSLETEN WAS. MAAR ZE HEBBEN WEER WAT ERVARING OPGEDAAN HE……SCHONE FOTO’S VAN AMBER…….IK HEB NU OOK EEN WITTE T’SHIRT NODIG VOOR MORGEN, MAAR IK HEB ER GENE MEER…MISSCHIEN KAN IK DEZE VAN AMBER EENS LENEN!!!!IK WENS JULLIE EEN FIJNE WOENSDAG.

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  3. jong geleerd is oud gedaan, wat leuk hé dat daar op jonge leeftijd mee begonnen word.

    ik hou daar wel van, je mini mini ziet er alleliefst uit en die smile breekt alle harten 🙂

    xxx

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

