Tussen het hoesten door …

Vanmorgen ben ik naar de dokter gereden, en teruggekeerd met alles om de oorlog tegen mijn hoest-, snotter-, nies- en hoofdpijnbuien aan te gaan. En die oorlog zal gewonnen worden, want ik heb er nu wel echt genoeg van. Eerst manlief, die aangevallen werd, daarna tot driemaal toe Mini die geveld werd door allerlei onheil, en dan tot slot ik, die even buiten strijd lig.

Mini heeft de hele week van de herfstvakantie uitgeteld in zetel gelegen. Ze is pas sinds het weekend weer wat terug op de been. Vandaag zou ze met de klas een uitstapje naar de Boekenbeurs in Antwerpen doen, maar voor alle zekerheid heb ik haar nog thuisgehouden. Ze voelde zichzelf nog niet in staat om de ganse dag rond te slenteren, en als zoiets uit Mini’s mond komt, is het de volledige waarheid. Ze is anders met geen stokken tegen te houden als het om uitstapjes gaat.

Samen hebben we de ganse voormiddag en stevig dutje gedaan. En het deed ons beiden deugd. Stilaan worden haar batterijen weer opgeladen, en die van mij zullen hopelijk ook volgen.
Onze hond, die komt ons op geregelde tijdstippen even aandacht schenken, neuzeke-neuzeke doen, bij wijze van spreken. Net alsof hij aanvoelt dat we ons niet echt tip top in orde voelen. Een hond met gevoel, maar hij is dan ook een schattehond …

Gitan

10 gedachten over “Tussen het hoesten door …

  1. dieren voelen meer aan dan de meeste mensen mamma,

    zeg dat ik het gezegd heb:-)

    koester je lieve hond als je beste vriend, want het is zo 🙂

    beterschap wens ik jullie

    xxx

  2. Wat een lief dier is je hond, een collie zoals mijn neef ooit heeft gehad, zulke mooie dieren. Hopelijk zijn jullie snel op de been, want ziek zijn is echt geen plezierigheid. Hier staat morgen ook een doktersbezoek gepland voor mijn vrouwke, die heeft begin van het jaar een zware longontstrking gehad en nu voelt ze terug pijn op die plaats. Dus dat is een beetje bang afwachten. Het is iets met dat ziek zijn, overal waar je hoort is het van dat.
    Alvast heel veel beterschap toegewenst.

  3. Geweldig zoals beesten dat aanvoelen! Onze kat kan dat ook zo goed… Net even wat extra tegen je aankruipen..

    Vervelend dat mini nog steeds niet helemaal opgeknapt is. NOg maar een paar dagen thuis houden en nu echt helemaal beter worden?

    En voor je mama, wens ik ook heel veel beterschap!!

  4. ik wens jullie een vlugge beterschap. Het kan wel een beetje leuk zijn om samen uit te zieken maar dat mag ook niet te lang duren! Gelukkig heb je een lieve waker bij jullie!
    Niet te vlug denken dat je genezen bent hoor! Beter nog wat binnen blijven.

  5. wat lief, jullie worden getroost door de collie
    dat beestje voelt dat aan hé, dat de baasjes zich niet lekker voelen
    hij wil jullie goed verzorgen
    en met alle middeltjes die je nu gekregen hebt van de dokter zal dat wel lukken
    gewoon even de tijd geven
    dikke knuff van mij er bovenop

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

