Boerin met heel mijn hart …

Sinds enkele weken ben ik boerin geworden met heel mijn hart. Elke dag vind je mij wel op m’n veld, terwijl ik hark, plant en oogst. Gelukkig heb ik behulpzame buren, die me heel vaak komen helpen onkruid wieden en mijn gewassen bemesten. Rondom het veld staan mijn dieren dan nieuwsgierig te kijken naar de bedrijvigheid op de boerderij.

Als ik me dan moe maar voldaan van het harde boerenleven neerstijk in de zetel, maak ik de bedenking dat het toch wel ver gekomen is met mij. Wie had ooit gedacht dat Mamapippa, aangestoten met ‘katsjoe bottekes’, in weer en wind door de modder ging ploeteren om aardappelen, tomaten en dergelijke te kweken. Niemand toch …

Maar ik ben trots op mijn werk, het geeft me voldoening. En ik weet dat ik de enige niet ben …

Farmville

Wie zin heeft gekregen om mee te boeren, ga gerust je gang. Begin je bedrijfje op Facebook, en voor je ’t weet ben je gebeten door de boerenstiel. Ik wil gerust je buurvrouwtje zijn …

Men zou door deze virtuele wereld nog vergeten dat er echte tuintjes bestaan waarin vanalles wordt gekweekt. Mensen die groene vingers hebben om ervoor te zorgen dat er pompoentjes verkocht kunnen worden om lekkere soep te maken …

In 't echt

12 gedachten over “Boerin met heel mijn hart …

  1. Pompoentjes? Weet je zeker dat dat verkleinwoord er achter hoort?
    Tsja farmville.. Ik zou er nu wel alle tijd voor hebben, maar toch, dit soort spellen ligt me minder.
    Ik ga wel voor de torens, de bejeweled en zag dat ik nog een ander spel weer even moest gaan spelen. *gniffel*
    Challenge!!!!!!

  2. ah neen hé
    hahahahaha
    ik begin er niet aan hoe leif je het ook beschrijft whoehahahahaha
    ik “boer” al genoeg in het echt en ik weet wat het is met modderige handen rondlopen in mijn tuin om dat onkruid te wieden
    nee dank u!
    hahahaha
    liefs

  3. ja buurvrouw, het is me wat hé, de boerestiel, maar ja met de crisis moeten we wel zelf koffie, thee, mais, worteltjes, pompoentjes, sla, tomaatjes, druiven, bosbessen, aardbeien, kersen, appelen, bananen, vijgen, appelsienen, citroenen, perziken, sojabonen, patatjes, en zoveel meer en zelfs bloemen kweken, laten groeien, oogsten en dieren melken, eieren rapen, schapen scheren, konijntjes hun wol verwerken,
    man man man, ik word al moe van alles op te noemen, wat een werk de boerestiel, en hoe weinig je verdient hé
    maar we beleven er plezier aan en helpen elkaar, meer moet dat niet zijn
    zolang ze maar geen olifanten meer droppen op ons erf want dan wordt het een echt zootje 🙂

  4. de boeren mogen ook eens in het daglicht gezet worden,wat die elke dag moeten doen om de gewassen tot bij de cosument te krijgen en daar maar heel weinig voor verdienen.maar het belangrijkste is dat je er plezier aan beleefd mama
    iefs dolfijntje

  5. Hihi, het is een echte rage aan het worden he, die Farmville.
    Ik heb nog geen eigen land, en overal verklaren ze me gek 😉
    “Hoezo je doet niet mee met Farmville???” 🙂

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

