Giftig …

Dat deze Taxus giftig is, is mij al langer bekend. Wat nieuw voor mij is, is het feit dat de rode besjes dat niet zijn. Die kunnen zelfs, volgens Wikipedia, opgegeten worden. De besjes zijn het enige deel aan de plant waarin de giftige stof Taxine niet aanwezig is.
Maar uitproberen ga ik het zeker niet doen …

Giftig 1

Giftig 2

16 gedachten over “Giftig …

  1. Heeft mini dat toevallig wel geprobeerd?
    Wij hebben hier ook zo’n enorme taxus staan… De vogels hebben ‘m dit jaar nog niet ontdekt.
    dat vogels ervan eten, misschien geeft dat inderdaad ook aan dat de besjes niet giftig zijn?

  2. Het is niet het werk; niet dat gejaag.
    Het is niet niet m’n agenda; het is ook niet m’n maag.
    Het is niet de taxus en niet de luguster.
    Zijn wij niet allen broeders?…Behalve m’n zuster ik weet
    niet wat het is. (…)
    © Herman Finkers

    Ik zou het besseneten maar laten, mamapippa! *wink, big smile*

  3. Neen, uitproberen beter niet doen, je weet nooit. Je hebt ze wel schitterend in beeld gezet. De groene kleur op de onderste foto vind ik bijzonder mooi.
    Ook veel beterschap toegewenst voor je dochter, je kan niet voorzichtig genoeg zijn in deze tijd met dat ‘grieperig’ zijn.
    En wat je baas erover zegt, niets van aan trekken, kinderen gaan voor.
    Maak er een fijne dag van morgen, ik zal blij zijn als het morgenvroeg is, dat ik even kan recupereren. Nachtwerk is en blijft zwaar.

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

