Kleurboek van de natuur …

De herfst is niet mijn favoriete seizoen. Wind en regen hebben vaak ook een uitwerking op mijn humeur. En net zoals bij vele mensen, kan ik soms in een herfstdipje geraken. Een emotionele rollercoaster van gevoelens, waar ik soms zelf de oorsprong niet kan van achterhalen.

Maar toch geeft de herfst ook een prachtig kleurenspektakel aan verschillende dingen. Ook al kan je het vergelijken met een beetje sterven van de blaadjes, ze geven zo’n mooie tintenpracht aan de landschappen …

Herfst

10 gedachten over “Kleurboek van de natuur …

  1. Juist van de kleuren en dergelijke geniet ik. 🙂
    En die wind en die storm… Heerlijk als die om het huis gieren. Kaarsjes aan (of sfeerverlichting) relaxte muziek. Ik kom de dag wel door.
    Ben misschien 1 van de weinigen: vind het heerlijk om af en toe een flinke plensbui op me kop te hebben.. Alsof alles van me afvloeit dan.

  2. ’t Is herfst
    En ik zou zo graag een vrolijk liedje schrijven
    Maar het regent als een gek

    Bladeren waaien door de straat
    En de gracht bestaat uit druppels
    Want het is herfst

    Ruisende regen, ruisende bladeren
    En ik zou zo graag gelukkig zijn
    Maar het is herfst

    ’t Is buiten donker, ’t is binnen in mij licht
    ’t Is buiten kut weer, maar ik zie jouw gezicht
    ’t Is herfst

    De kachel warmt mijn rug
    En de klok tikt oorverdovend snel
    Ik voel de herfst

    Beter ga ik slapen
    Dan vreemde dingen denken
    Want het is herfst

    Alles blijft voorlopig binnen
    Niemand wil de warmte delen
    ’t Is koud en nat en vies en wind

    ’t Is buiten donker, ’t is binnen in mij licht
    ’t Is buiten kut weer, maar ik zie jouw gezicht
    Buiten vallen bladeren en ik zweef
    Zonder gewicht…
    © F.Kerkdijk
    Mooie foto, mamapippa, maar ondanks al die kleurenpracht kan de herfst me niet boeien…

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

