Low …

Beloftes maken schuld, ook die aan jezelf.
Dus ik pak de draad weer op waar ik hem eind juni achterliet. De draad van mijn gewicht.
Enfin, ’t is ondertussen al weer meer een kabeltje geworden …

Mijn weegschaal gaf vanmorgen op het schermpje ‘Low’ weer. Mijn mijn slaapogen was ik eerst heel blij, want ik dacht dat ze wou zeggen dat mijn gewicht omlaag was gegaan. Maar al gauw werd ik echt wakker en besefte ik dat het over de batterijen ging die op hun laatste krachten werkten. Snel nog even erop, voor ze helemaal leeg waren. En wat ik al wist, werd ook duidelijk. De vakantie maanden hebben mijn gewicht geen goed gedaan …

Sinds begin juli is er 6 kg bijgekomen. Bijkomen gaat veel sneller dan afvallen, maar dat was geen geheim meer voor mij. Maar alles wat ik gegeten heb, heeft gesmaakt, ik voel me er zelfs niet schuldig over. Ik heb het mezelf toegelaten, even niet voortdurend met een dieet bezig zijn. Het was tijd voor een pauze. En nu is de tijd gekomen om weer gezond te gaan nadenken alvorens er iets in mijn mond verdwijnt. Niet dat ik direct terug ga puntjes tellen. Gewoon gezond verstand gebruiken en zien hoever ik daarmee geraak …

En wat nog steeds het belangrijkste is: de totaalteller staat op 15,2 kg, dat is hetgeen ik al niet meer moet meesleuren …

3 gedachten over “Low …

  1. 15.2 is niet niks! Dat heb je er toch maar mooi af. 🙂
    Pas gewoon op dat je niet te weinig gaat eten, dan staat je stofwisseling stil.. En schiet je er alsnog helemaal niks mee op!!!
    Succes weer met opletten, maar met het dagelijkse ritme komt dat vast wel goed. 🙂

  2. In het verlof heb ik ook hier en daar wat steekjes laten vallen hoor 🙂
    En dat mag, ik voelde mij daar ook niet ongemakkelijk bij, of verdrietig!
    Genieten mag, maar met mate… dat wordt veel gezegd, toch?!
    Geniet nog van je avondje Mamapippa ! xxx

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

