Mini naar het zesde leerjaar …

1 september 2009 …

Er is ten huize Mamapippa helemaal niet naar uitgekeken, door niemand. Het is de dag dat alles weer in een strakker schema wordt gegoten. Er moet op tijd gegeten worden, er moet op tijd naar bed gegaan worden, er moet …
En als er één ding is dat ik haat, dan zijn het dingen die ‘moeten’. Ik vind ‘mogen’ veel leuker dan ‘moeten’, maar soms kunnen we niet kiezen.

Dus het is weer gedaan met het losse gevoel van de zomervakantie. Er zit een beetje een treurig gevoel in mijn lichaam, het voelt als een soort van afscheid. Zelfs het weer voelt zich vandaag een beetje minder happy.

Maar we gaan niet te erg treuren om wat voorbij is. De zomervakantie is tof geweest, het weer heeft zijn best gedaan. Gisteren zijn we als afsluiter nog een dagje naar de Olmense Zoo geweest. Nu even wennen aan het nieuwe schooljaar, en binnen enkele dagen voelt het weer aan alsof het niet anders is geweest.

Ik ben even in de fotoboeken gaan neuzen en heb een foto gevonden van Minipippa als peutertje in de schoolbanken van Bokrijk. Ondertussen is ze gestart met haar laatste jaar van de lagere school. Ik wist dat de tijd kon vliegen, maar dat het zo snel zou gaan, da’s schrikken …

Mini Mini

Bij het begin van het schooljaar hebben we hier ook steeds een jarige in huis. Floris mag vandaag 16 kaarsjes uitblazen. Hip, hip, hip, Miauw …

Jarig

12 gedachten over “Mini naar het zesde leerjaar …

  1. HE EEN LEUKE FOTO VAN JE DOCHTERTJE….ZO’N KODDIG MEISJE DAT HET WAS…..MAAR DAAR KIJKT ZIJ OOK NAAR OP HE AAN DIE FOTO’S VAN TOEN……DAARAAN KUNNEN WE ZIEN DAT WIJ OOK OUDER WORDEN….EN VOOR DE JARIGE TOBY EEN EXTRA KNUFFEL VAN MIJ….AMAAI 16 JAAR!!! nog een fijne dinsdag verder;

    lieve grtjs; van anny

  2. Bokrijk is mooi, groot en ontspannend om te vertoeven en dat die kleine spruit er plezier aan beleefde om op de schoolbanken te zitten zie je duidelijk…en is dat nu ook nog het geval? 🙂

    De schoolvakantie is voorbij en de meeste ‘mogens’ ook, maar ze zijn wel uitgerust om de komende uitdagingen die het schooljaar voor hen in petto heeft aan te gaan.

    groetjes

  3. Na 2 maanden kunnen doen wat je wilt dan is het zeker wel even wennen, maar dat zal voor iedereen zijn.
    Ik snap dat je je treurig voelt. Aan de andere krijg jij nu wel meer de kans weer je eigen ding te gaan doen. 😉

    Gefeliciteerd Floris! 16 alweer, wow..

  4. Het is idd. weer even wennen maar de knop zal snel omgedraaid zijn. Hier is het een half dagje stil nu de kleinste ook naar school gaat !!!

    Het gaat toch snel hé ! Telkens een beetje meer loslaten …

  5. Jaja de tijd vliegt.
    Ik zie mezelf nog aan de schoolpoorten staan in het lagere onderwijs, en nu werk ik al bijna 5jr…
    Gek hé 🙂
    Wat zal het dan niet zijn als ik hier ook ooit een kindje zal hebben, dan gaat (naar het schijnt) de tijd nog een pak sneller.
    Voor je het weet heeft je kind zélf kinderen…of ga ik nu al ietsje te ver 😉 hihi
    Wat die puntjes betreft Mampippa, laat ons daar morgen dan maar eens aan beginnen ! 😉
    Groetjes

  6. schattig dochtertje heb je. al een geluk dat ze gezond was bij haar vroege geboorte!!! zou je eens een foto kunnen posten van je dochtertje bij de geboorte? of andja, 33 weken is wel heel vroeg. ik hoe dat mijn meisje nog even blijft zitten in mijn buik.

  7. wat een schattige foto van mini,en ja het schooljaar is begonnen,het is wat drukker op de trein en op de bus,de vakantie is voorbij,mooie liedjes duren niet lang hé.en ja een gelukkige verjaardag voor de floris,

  8. Waw, Floris, 16 jaar en er nog zo goed uitzien. Proficiat.
    Ik wens hem nog vele aangename jaren bij de pippa’s.
    Ja de jaren vliegen. Mijn zoon is op 31 augustus 15 geworden en groeit stilaan boven mijn hoofd…

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

