Luie klier …

De laatste tijd voel ik me op sommige ogenblikken, een uitgewrongen vod. Moe, ellendig, dan warm, dan koud, hoofdpijn, draaierig. Het volgende moment kan ik weer de hele wereld aan. Ziek en niet ziek, heel vervelend om uit te leggen. Dus dacht ik vorige woensdag dat het misschien wel ‘ns tijd zou kunnen zijn om een bezoekje aan de huisarts te brengen.

Ik was er al bang voor, en ja hoor, er volgde een voor mij zeer bevreesde zin: ” Dan zal ik beter efkes bloed trekken om na te laten kijken.” Ik ben namelijk bang voor alles wat met naalden en dergelijke wapens te maken heeft. De medische werktuigen, van welke soort dan ook, heb ik liever zo ver mogelijk uit mijn buurt, maar gezondheid is te belangrijk om mijn schrik te laten zegevieren. Mijn niet meewerkende aders, die heel graag verstoppertje spelen, hebben even proberen tegen te werken, maar al bij al viel het nog mee. Achteraf kan ik dat wel zeggen.

Vandaag mocht ik bellen voor de resultaten. Wat blijkt, mijn schildklier werkt te traag. Ik zit opgezadeld met een luie klier in mijn hals, want daar bevindt zich dat mormel. Eigenlijk ben ik blij dat er een duidelijke reden voor mijn soms slappe gevoel boven is komen drijven. Want anders zou ik nog aan mezelf gaan twijfelen.

Pillekes nemen en binnen drie maanden een nieuwe bloedcontrole (ik kijk er al naar uit, hou ik mezelf voor). Ik hoop dat die medicijnen snel wat verbetering brengen in mijn ziek-en-niet-ziek-toestand, want dit vind ik zo flauw …

5 gedachten over “Luie klier …

  1. Bedankt voor je bezoekje 🙂
    Zo te zien met jou iets minder.
    Ik begrijp je helemaal qua naalden enz.
    De eerste keer dat ze bij mij bloed moesten afnemen, ben ik flauwgevallen… en net op het moment dat mijn huisarts toen nog stage liep… Ze is het voorval nooit vergeten.
    Maar je weet nu tenminste wat er juist schort, en binnen een paar dagen moet je toch al wat beter zijn hé. Geniet van het weekend, lieve Mamapippa

  2. nu weet je tenminste waarom je zo moe en slap bent. Luister wel naar je lichaam en rust zoveel je kan dat helpt de genezing te bespoedigen.
    Er staan hier héél mooie foto’s op je blogje.Ik heb ervan genoten.

  3. oei, da’s geen pretje, mamapippa. 😦

    ik hoop dat jij de juiste medicatie gekregen hebt en jouw schildklier heel snel van gedachte verandert, zodat jij weer gezond door het leven mag gaan.

    luister naar je lichaam, mamapippa, en geef toe aan de eisen die het stelt.

    heel veel sterkte en spoedige genezing,

  4. Niemand is dol op naalden maar ja, gezondheid is wel belangrijk hé..Ik moet elke week op bloedcontrole maar ben niet bang voor naalden..Ik word er dan ook al een heel tijdje mee geconfronteerd..Zeker als je een levertransplantatie hebt gehad hé..

    Hopelijk de goeie medicatie en dan zal het wel beteren..Kzal alvast duimen..

    Groetjes

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

