Ik zie ze vliegen …

’t Is ongelofelijk, maar ik zie ze vliegen, en ze zijn met velen. Hier binnen in huis, als de vensters en deur een tijdje hebben opengestaan, zitten ze overal. Stomme vliegen (excuseer als er eentje meeleest …).
Dit jaar overdonderen ze ons helemaal en ik vraag me af of wij de enige zijn die er zo’n probleem mee hebben. Net alsof het hier een trekpleister voor de gevleugelden is, een soort bedevaartsoord. Ze zijn dan ook nog zo ongegeneerd, dat ze alle standjes van de Kamasutra uitproberen, terwijl je er staat op te kijken.
Maar ik zal ze liggen hebben, normaal gezien ben ik zeer lief en begaan met elk levend wezen, maar nu gaat het me te ver. Ik ben gisteren zo’n twee elektrische apparaatjes gaan kopen die de vliegen op afstand moeten houden. Hopelijk begint dat ding snel te werken, want de gekte begint hier toe te slaan. Die gekte uit zich vooral in het molenwieken van allerlei lichaamsdelen, die woest proberen de ettertjes van zich af te waaien.
Als er iemand anti-vlieg middeltjes weet, ik luister heel aandachtig en probeer alles uit …

13 gedachten over “Ik zie ze vliegen …

  1. da’s heel vervelend mamma
    ik kan der wel tegen, want ja, als je honden hebt heb je ook vliegen hé:-)
    maar als ze voor m’n snuffer komen zitten zijn ze der gewest 🙂
    sterkte hé,

  2. Nee, hier is totaal geen last van vliegen, terwijl ik aam water woon, maar eigenlijk let ik er niet eens op, dan heb ik minder gauw last van ook!
    Blog met een zwarte achtergrond is ook wel mooi hè???

  3. Hier is het ook een pest, je kan de schuifdeur niet ver laten openstaan of ze liggen te paren onder je neus 😉 Vliegen, muggen, wespen … Mijn vliegenmepper ligt steeds klaar.

    Ik heb een CD omhoog gehangen aan een koordje én de good old fashioned vapona vliegenvanger (vettige vanger)

    Een echt wondermiddel bestaat vooralsnog niet vrees ik !

  4. O, zwijg me ervan. Hier net hetzelfde, zelfs al hebben we vliegenramen en deuren. Zo van die zwart/geel gestreepte vliegen vooral. Het krioelt ervan! Als je tips krijgt, ze zijn ook bij mij welkom. 😉

  5. Vreselijk die beesten hé ! Ik heb er ook zo’n grondige hekel aan. Onlangs hoorde ik de raad van tante Kaat. Daar zeiden ze dat je aan elke openstaande deur, venster etc in ’t midden een gevuld diepvrieszakje met water moest hangen. Naar het schijnt zou dat héél goed werken.

  6. die stickers met die zonnebloemen of rozen helpen ook voor geen %£$* , doodmeppen helpt wel, en exemplaar per exemplaar zelfs definitief, soortgewijs daarentegen ben ik bang dat we er met ons tweetjes al meppend niet in gaan slagen om ze uit te roeien … maar we kunnen het wel proberen he?

    (en ondertussen zijn we weer aan het bewegen, dat zal wel érgens goed voor zijn zeker?)

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

