Vakantie …

Joepie, mijn laatste werkdag voor de zomervakantie zit erop. Op de valreep heb ik nog een extra dagje bijgevraagd (en gelukkig gekregen). Dit wil zeggen dat ik pas op 3 augustus weer op het werk wordt verwacht. En dan nog enkel op maandag en vrijdag, gans de maand augustus. Een heerlijk vooruitzicht, ik ben blij, maar dat zal je zeker niet verbazen.

Er ligt dus een hele tijd van lekker lui doen wat ik wil op mij te wachten. Volgende week trekken we voor een weekje naar Erperheide, tropisch genieten, wat voor weer het ook wordt. Minipippa is een echte waterrat, die ziet er al lang naar uit. Papapippa en ikzelf moeten nog op zoek naar passende badkledij. In mijn geval vanwege de kilootjes die verdwenen zijn, want ik krijg mijn badpakken niet meer ‘gevuld’, als je begrijpt wat ik bedoel.

En dat brengt me dan weer bij de weegschaal. Dat het de laatste tijd niet echt schitterend gaat met het dieet is ondertussen al geen geheim meer. En nu, met de zomervakantie voor de deur, gaat het er niet op beteren. Ik ga het mezelf dan ook niet moeilijk maken. Hoe strenger ik voor mezelf ben, hoe meer het de spuigaten uitloopt in deze periode. Zoiets noemt zelfkennis.
Ik heb me voorgenomen om gewoon gezond na te denken, te genieten, maar met mate. Afvallen is niet echt mijn doel deze twee maanden, maar ik hoop dat ik mezelf wel in de hand kan houden. Tegen september, als alles weer z’n gewone gangetje begint te gaan, neem ik de draad weer op, waar ik hem laten vallen heb.

Laat die zomer maar komen, ik ben er klaar voor …

4 gedachten over “Vakantie …

  1. In el geval fijn dat je andere badkleding kan kopen! Geeft ook al een goed gevoel. 🙂
    Enne, als je gewoon veel beweegt deze 2 maanden, dan komt het vast allemaal goed.

  2. geniet van je vakantie en het mooie zomerweer
    vakantietijd is niet de moment om echt te dieten,
    dus gewoon beetje oppassen en gezond bezig zijn
    een ijsje mag wel eens hoor, geniet er maar van

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

