Waarom lukt het me niet meer …

6 maanden lang, aan één stuk door, heb ik me kunnen houden aan de dieet-regels. Ik schreef mooi alles op, telde puntjes, spaarde puntjes, kon mezelf in de hand houden. Ik was de perfectie zelve (hihi).

Vanaf het moment dat dochterlief half mei op bosklassen is geweest, ben ik de pedalen kwijtgeraakt. En niet een beetje, maar grandioos. Een totale chaos op dieet vlak, een rasechte hap-slik-weg-eter, een fretterke, dat is wat er van mij geworden is. Ik ben een losgeslagen boot op woelig water, opnieuw op weg naar die 100 kg, die ik echt nooit meer wil wegen. Ik wil het niet, ik wil geen verliezer zijn, ik wil geen zwak karakter hebben.

Ik ben al zover geraakt, waarom lukt het me nu ineens niet meer ? Waarom vind ik die klik niet meer terug in mijn hoofd, die me op het gezonde pad zet. Ik zou zo graag weer trots zijn op mezelf, in plaats van me schuldig te voelen voor alweer een verkeerde stap.

Morgenvroeg is er weer de confrontatie met de weegschaal. En eigenlijk ken ik het resultaat nu al, er zal ‘weer’ bijgekomen zijn. Ik moet het niet onder stoelen of banken steken. Het is zo, er is niks meer aan te veranderen. Toch nu niet, het kwaad is geschied.

Zal ik morgen de moed hebben om er weer tegenaan te gaan ? Ik weet het niet, ik beloof mezelf niks. De vakantie staat voor de deur, een tijd van heerlijk genieten, van alles. Geen gemakkelijke dieet-tijd dus, maar ik heb altijd gezegd: waar een wil is, is een weg. Ik hoop dat ik hem kan vinden.

Mijn excuses voor dit frustratie schrijfsel …

12 gedachten over “Waarom lukt het me niet meer …

  1. Hela, hela, hela! zo niet he!
    kijk eens naar wat je al wél bereikt hebt? Er is twintig kilo af. Weet je wat dat is twintig kilo? Dat zijn 80 pakjes boerenboter, en die heb jij netjes de deur gewezen.
    Dus, niet kwaad zijn omdat het even niet meer lukt, maar je afvragen WAAROM het niet meer lukt?

    Ga terug naar die weewee meetings, en vraag hulp! Ligt het aan het feit dat je nooit een ontbijt neemt? Of snoep je te veel ’s avonds? Of raak je niet in de winkel voor de gezonde boodschappen? De leidster gaat jou vast willen helpen!

    Heel veel succes gewenst, en niet opgeven he? Hou dat kopke maar fier rechtop en blijf het rechtop houden, met je neus resoluut de goeie kant uit!

  2. Probeer je niet alleen te focussen op wat je mag eten van jezelf. Kijk ook naar bewegen. Ik merk dat als je lekker beweegt, paar kilometer loopt per dag dat dat al zoveel scheelt!!!
    Vergeet ook niet wat je al hebt bereikt.
    Ieder dieet heeft zijn pieken en zijn dalen.
    Weet zeker dat je er weer bovenop komt!

  3. Herpak je, kombineer wat je een aaltal weken geleden wel kon met wat beweging in de zomer, alle dagen. En het zal weer vlot lopen. Laat je wel niet vangen: bewegen is geen vrijgeleide om er op los te eten. Eens op peil kan je, mits beweging, ietsje meer gaan eten dan vroeger, maar nu moet het er eerst af. Je kon het dus je kan het nog !

  4. de moed is misschien even op vakantie
    maar het lukt je wel weer
    je had de kracht om 20 kg af te vallen
    die kracht zal je wel terug vinden
    je er niet te druk in maken
    doe je een uitstapje geniet dan maar, ook van wat lekkers
    kom je dan thuis, dan pas je je voeding gewoon aan en eet iets licht
    de frustraties van ik mag nu niet gezellig meegenieten op een terrasje zorgt voor ergere schade dan het meegenieten zelf

  5. Inderdaad heel frustrerend Pippa. ‘k Herken me helemaal in je schrijfsel.
    Even een korte pauze (met niet al te veel zeuren) is misschien iets waar je lichaam om vraagt…wie weet…

    Courage hoor Pipke!! x

  6. Je niet excuseren hé joh, iedereen heeft wel eens een zwak moment en als zelfs ik terug de knop kan omdraaien !!!
    Weet je wat mij helpt tegen honger en andere aanvallen : soep eten als tussendoortje, dikwijls ne zak uit den diepvries die in no time klaar is ! En idd. met het goeie weer fiets ik regelmatig. Kop op joh, jij bent mijn grote voorbeeld !

  7. ’t zal wel normaal zijn zeker dat je je eens laat gaan! Ik denk dat het er dan gewoon op aankomt om dat zonder schuldgevoel achter te laten (je bent ook maar een mens), en terug zo snel mogelijk de koe bij de horens te vatten. ’t is niet omdat je een vreetbui hebt, dan je een mislukkeling bent. ’t is niet omdat je een dipje hebt, dat je er niet terug bovenop kan komen.’t is niet omdat je een vreetbui hebt, dat je een vreter bent …
    succes!

  8. Hey lieve Mamapippa, ik snap volledig wat je bedoeld.
    Maar weet je wat?
    We gaan ons niet laten doen, terug de touwtjes in handen nemen en WEG met die kilo’s!!!!
    Laat de moed niet zakken!
    Vele groetjes xxx

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

