Naar Westerlo …

Mag ik jullie de komende dagen even meenemen naar een mooi plekje in Westerlo …

Het kasteel van gravin Jeanne de Merode werd in 1910 opgetrokken in de Brabants-gotische stijl van de 16e eeuw. Het werd gebouwd volgens plan van de Leuvense architect Langerock. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het kasteel ingenomen door de Duitsers. Later diende het als rustoord voor bejaarde priesters. In 1972 kocht de gemeente het kasteel en richtte het in als gemeentehuis en als cultureel centrum.
(Bron: http://www.westerlo.be)

Kasteel Jeanne de Merode

Monochrome Maniacs …

14 gedachten over “Naar Westerlo …

  1. GOEIE AVOND MOEKE MIPPA, IK BEN HIER WEER. MET DA NIEUW ADRES VAN JE, KON IK HET NIE VINDEN. MAAR K’BEN ER. WAT EEN PRACHT VAN EEN KASTEEL, EN HET ZIET ER NOG GOED ONDERHOUDEN UIT OOK. SPIJTIG DAT ER NIE MEER ZULKE MEER TE BEWONDEREN ZIJN HE. NOG EEN HEEL FIJNE AVOND GEWENST.

    LIEVE GRTJS. VAN ANNY

  2. Ik heb in het kasteel nog rondleiding gegeven toen ik in het vijfde leerjaar zat ! Echt schitterend om te zien!
    Maar er zijn nog mooie plaatsen in Westerlo hoor 🙂

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

