Brochures en andere dingen …

Vandaag ben ik langs de Toeristische dienst geweest om ‘ns te neuzen in de brochures die daar allemaal liggen. Binnen enkele weken is het zomervakantie en ik zoek inspiratie voor uitstapjes. Een hele goeie ideeënbron is ‘De gids voor Toeristische attracties en Musea van België’. Zowat alle bezienswaardigheden van het ganse land staan er per provincie in gerangschikt met de nodige informatie erbij. Gewapend met de gewenste folders kunnen we er dus tegenaan. Nu eerst nog even door de toestenperiode van dochterlief bijten en we kunnen op pad …

Naast de dienst toerisme, ligt de bibliotheek, twee vliegen in één klap dus. Ik ben mijn boek ‘De zwerm’ voor de derde maal gaan verlengen. Het is een dikke turf van meer dan 900 bladzijden, en aangezien ik meestal enkel lees voor het slapengaan, duurt het lang voor ik het einde bereik. Maar het is in zicht.
In de bib heb ik dan ook nog even rondgesnuffeld en mijn oog viel op het boek ‘Ripley’s Geloof het of niet’. Het staat vol met de meest vreemde en bizarre feiten ter wereld. Leuk om ontspannend in te bladeren en hier en daar wat ongelofelijks te lezen. Misschien tof om er hier een rubriekje over te maken …

6 gedachten over “Brochures en andere dingen …

  1. Ja Belgie heeft mooie plaatsjes voor kliks te nemen, Als ik vragen mag waar heb je weest neuzen in de Toeristische dienst. Zou dat ook wel willen doen, of kunt je daar om schrijven. Ik heb naar Paradisio gaweest en het is daar prachtig om fototjes te nemen. Maar je kunt het niet doen in een dag. Dat heb ik ook gehaald in een boek van de bibliotheek.
    Groetjes

  2. Belgie heeft heel mooie plaatskes mamapippa om te bezichtigen als het mooi weer is,dan hoef je niet naar het buitenland te gaan.als ik je een een hint mag geven voor de vakantie,dan raad ik je aan om eens naar Dinant te gaan en Anseremme waar de kajakkers toekomen,heel mooi groetjes dolfijntje

Dank je wel om een reactie achter te laten ...

